From 012b2a0aedb8a4c77081a6622e8ed325e9b5d64f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:19:37 +0100 Subject: [PATCH 1/6] Pages update --- docs/.pages | 4 +++- 1 file changed, 3 insertions(+), 1 deletion(-) diff --git a/docs/.pages b/docs/.pages index a2b165c..6bda166 100644 --- a/docs/.pages +++ b/docs/.pages @@ -17,4 +17,6 @@ nav: - šŸ“š Documentatie: - Presentatie: documentatie/presentatie - Database: documentatie/database - - SQL : documentatie/sql \ No newline at end of file + - SQL : documentatie/sql + - P5.md : documentatie/p5 + - Feedback : documentatie/Feedback \ No newline at end of file From 987c65512d893d0cc0699d3d5981ac5ec66aa813 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:19:48 +0100 Subject: [PATCH 2/6] File creation + added feedback and conclusion sprint 2 --- docs/documentatie/Feedback.md | 71 +++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 71 insertions(+) create mode 100644 docs/documentatie/Feedback.md diff --git a/docs/documentatie/Feedback.md b/docs/documentatie/Feedback.md new file mode 100644 index 0000000..d3b70bf --- /dev/null +++ b/docs/documentatie/Feedback.md @@ -0,0 +1,71 @@ +# Feedback + +# Feedback Sprint 1 met wireflow + +#### Persoon 1: +* De boss schiet en de speler moet ontwijken +* Speler kan terug schieten +* Als je de boss aantikt krijgt hij damage of gaat hij dood +* Submit save knop bij scoren invoeren zodat je zeker weet dat de score is opgestuurd +* tussenzijnde scores laten zien met jouw eigen scoren wanneer je het opzoekt + +#### Persoon 2: +* Player kan boss schieten boss +* Onderste balk healthbar +* In grootte letters laten zien wat het objective is +* Bullethell +* Alleen links rechts bewegen + +#### Persoon: 3 +* Boss schiet terug +* Boss killen +* Inloggen met eigen account op de website + +### Wat heeft dit onderzoek bijgedragen aan het project? +We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een sorot van progression is. + +# Feedback Sprint 2 met game prototype +#### Persoon 1: +* game in midden van scherm zetten, kan doormiddel van borders +* controls toevoegen +* controls zijn niet lastig en simpel +* sounds toevoegen +* duidelijker maken wat de boss is +* bullet speed per patroon aanpassen +* onmogelijk waves mogelijk maken +* boss niet kunnen aanraken + +#### Persoon 2: +* duidelijker maken wat speler is +* klein beetje moeilijk +* fases overgang duidelijker maken +* bullets spawnen in hem +* is echt een arcade game + +#### Persoon 3: +* UI beter maken +* aangeven wat je moet doen +* duidelijker maken initials invoeren op game over scherm +* grappig spelletje +* bij spel opstarten snelle instructies +* meer in levels beivoorbeeld snelheid van bullet aan begin langzaam +* score omtoveren in geld dat je kan spenderen voor upgrades +* shop maken + +#### Persoon 4: +* game moet scalen +* controls zijn heel snel +* dit is wel geinig + +#### Persoon 5: +* "wtf moet ik doen" +* wasd controls +* het is moeilijk +* duidelijk maken wat de boss is +* hoe boss verslaan (laat nieuwe bosses spawnen en mischien boss laten uitbleeden met healthbar zodat er progressie zichtbaar is) +* elke keer als restart veranderd een letter + +### Conclusie +De game moet duidelijker en aan het begin wat makkelijker. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: *geinig spel* en het *lijkt echt op een arcade game*. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren. + + From a402b01e1f390686f38afd823bd73e8b9938699f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:20:06 +0100 Subject: [PATCH 3/6] p5 issues --- docs/documentatie/p5.md | 4 ++++ 1 file changed, 4 insertions(+) create mode 100644 docs/documentatie/p5.md diff --git a/docs/documentatie/p5.md b/docs/documentatie/p5.md new file mode 100644 index 0000000..19038a2 --- /dev/null +++ b/docs/documentatie/p5.md @@ -0,0 +1,4 @@ +# p5.js + +### issues +- Framerate verschilt van pc wat hele game beinvloed door windows power settings. From 80066a979f30c66ccb02bfe3a2a87513a41e540d Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:22:39 +0100 Subject: [PATCH 4/6] Edited conclusion --- docs/documentatie/Feedback.md | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/docs/documentatie/Feedback.md b/docs/documentatie/Feedback.md index d3b70bf..dcac25c 100644 --- a/docs/documentatie/Feedback.md +++ b/docs/documentatie/Feedback.md @@ -66,6 +66,6 @@ We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe * elke keer als restart veranderd een letter ### Conclusie -De game moet duidelijker en aan het begin wat makkelijker. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: *geinig spel* en het *lijkt echt op een arcade game*. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren. +De game moet duidelijker zijn wanneer je het begint met spelen en wat makkelijker zijn aan het begin. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: *geinig spel* en het *lijkt echt op een arcade game*. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren. From 4c4da74d65cec540cb4c6154429e163b3f1dc140 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:28:05 +0100 Subject: [PATCH 5/6] added things to the conclusion --- docs/documentatie/Feedback.md | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/docs/documentatie/Feedback.md b/docs/documentatie/Feedback.md index dcac25c..0aa226b 100644 --- a/docs/documentatie/Feedback.md +++ b/docs/documentatie/Feedback.md @@ -66,6 +66,6 @@ We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe * elke keer als restart veranderd een letter ### Conclusie -De game moet duidelijker zijn wanneer je het begint met spelen en wat makkelijker zijn aan het begin. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: *geinig spel* en het *lijkt echt op een arcade game*. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren. +De game moet duidelijker zijn wanneer je het begint met spelen en wat makkelijker zijn aan het begin. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: *geinig spel* en het *lijkt echt op een arcade game*. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren, beivoorbeeld over de UI en dat de game moet meeschalen aan het scherm. From 2f05c29df916ed0b0f94b01086b5bcebe7653bff Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Sam Date: Mon, 8 Jan 2024 21:35:48 +0100 Subject: [PATCH 6/6] typo fix --- docs/brainstorm/task flow.md | 2 +- docs/documentatie/Feedback.md | 2 +- 2 files changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) diff --git a/docs/brainstorm/task flow.md b/docs/brainstorm/task flow.md index c30d2f2..0b71c76 100644 --- a/docs/brainstorm/task flow.md +++ b/docs/brainstorm/task flow.md @@ -66,4 +66,4 @@ Vraag: Wat denk je dat je moet doen en welke functies verwacht je van de website * Inloggen met eigen account op de website ### Wat heeft dit onderzoek bijgedragen aan het project? -We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een sorot van progression is. \ No newline at end of file +We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een soort van progression is. \ No newline at end of file diff --git a/docs/documentatie/Feedback.md b/docs/documentatie/Feedback.md index 0aa226b..4ea6c0f 100644 --- a/docs/documentatie/Feedback.md +++ b/docs/documentatie/Feedback.md @@ -22,7 +22,7 @@ * Inloggen met eigen account op de website ### Wat heeft dit onderzoek bijgedragen aan het project? -We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een sorot van progression is. +We hebben nieuwe ideeĆ«n en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een soort van progression is. # Feedback Sprint 2 met game prototype #### Persoon 1: