diff --git a/docs/assets/image.png b/docs/assets/image.png new file mode 100644 index 0000000..690e620 Binary files /dev/null and b/docs/assets/image.png differ diff --git a/docs/documentatie/database.md b/docs/documentatie/database.md index 1b682f5..a23a694 100644 --- a/docs/documentatie/database.md +++ b/docs/documentatie/database.md @@ -3,16 +3,33 @@ We hebben een database gemaakt. De tabel heet scores en heeft de volgende kolommen: Naam, Scores. -![Alt text](../assets/databaseTableScreenshot.png) +![Alt text](../assets/image.png) Om iets in de database te zetten moet je de volgende code gebruiken: -```INSERT INTO Scores (Naam,Score) -VALUES ("henk",413);``` +```sql +INSERT INTO Sessie (Naam, Score) +VALUES ("henk", 413); +``` -We hadden gekozen voor een tabel scores en naam en de andere tabel met Achievements. Om de data netjes en gescheiden te houden. +We hadden gekozen voor een tabel scores en naam en de andere tabel met achievement soorten en dan daartussen een relatie zodat we die achievements kunnen koppelen aan een sessie. + +Bij het aanmaken van een sessie hoeven we alleen naam en score in te voeren en dan word de rest automatisch ingevuld. + +Daarna moeten we in php de UserID opvragen zodat we de achievements kunnen koppelen aan de sessie. + +```php + $last_id = $conn->insert_id; +``` +Op deze manier krijg je de laatst toegevoegde id en kan je de achievements koppelen aan de sessie. + +```php +$sqlAchievement1 = "INSERT INTO Sessie_has_Achievements (Sessie_UserID, Achievements_AchievementID) VALUES ('$last_id', 1)"; + $conn->query($sqlAchievement1); +``` +Op deze manier word er elke keer een nieuwe rij toegevoegd aan de tabel Sessie_has_Achievements en dus een achievement gekoppelt aan de sessie. Bron: https://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp \ No newline at end of file diff --git a/web/js/Menu.js b/web/js/Menu.js index 1c8a452..c14cf7e 100644 --- a/web/js/Menu.js +++ b/web/js/Menu.js @@ -14,17 +14,11 @@ function homescreen() { button(255, 255, 255, width / 2, height / 2, "Start Game") button(255, 255, 255, width / 2, height / 2 + height / 12, "Scores") - push() - stroke(4, 217, 255) - strokeWeight(5) - fill(0, 255, 0, 0) - rect(width / 5 * 4, height / 2, width / 4, height / 1.5) - pop() - //highscores rectangle push() textSize(50) fill(255, 255, 255) text("Highscores", width / 5, height / 4) + text("Controls", width / 5 * 4, height / 4) pop() push() @@ -36,18 +30,15 @@ function homescreen() { } pop() + //Scores rectangle push() stroke(4, 217, 255) strokeWeight(5) fill(0, 255, 0, 0) rect(width / 5, height / 2, width / 4, height / 1.5) + rect(width / 5 * 4, height / 2, width / 4, height / 1.5) pop() - push() - textSize(50) - fill(255, 255, 255) - text("Controls", width / 5 * 4, height / 4) - pop() } function button(r, g, b, buttonX, buttonY, buttonText) {