From 8054a5b44b8fa5408e1ac89e0e88dae1ee6ac200 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Mees Roelofsz Date: Mon, 27 Nov 2023 00:10:54 +0100 Subject: [PATCH] added bullet ideas --- docs/brainstorm/game idee.md | 8 +++++++- 1 file changed, 7 insertions(+), 1 deletion(-) diff --git a/docs/brainstorm/game idee.md b/docs/brainstorm/game idee.md index 31479ce..432b63d 100644 --- a/docs/brainstorm/game idee.md +++ b/docs/brainstorm/game idee.md @@ -19,4 +19,10 @@ if (boss_spawns && no_hit = true){ ``` ## Progressie -- Als je de tutorial hebt voltooid (bepaalde score bereikt) krijg je de volgende keer dat je speelt meteen de eerste echte boss in plaats van de tutorial boss. (zit gekoppeld aan de naam bij je score) \ No newline at end of file +- Als je de tutorial hebt voltooid (bepaalde score bereikt) krijg je de volgende keer dat je speelt meteen de eerste echte boss in plaats van de tutorial boss. (zit gekoppeld aan de naam bij je score) + + +## Bullet patterns +- Bouncing bullets: Whenever they hit a wall they bounce of in the current direction of the player, slowly adding more bouncing bullets until a certain number of bounces per bullet is reached. +- Homing bullets: Bullets that follow the player. After a certain amount of time they explode into 4 bullets that go in 4 opposite directions. (cross pattern) +- Bullet wave: a wave of undodgeble bullets go a certain direction and the only way to make it through is to stay in squares that semi randomly appear through the field of bullets.