diff --git a/web/game.js b/web/game.js index 6cc7d14..c9b784b 100644 --- a/web/game.js +++ b/web/game.js @@ -235,10 +235,9 @@ function spawnRandomBullet(){ shotPosY = 100; angle = 0; // changing the angle of the bullets - for (let i = 0; i < 180; i++) { - let angleChange = map(i, 0, 50, 0, 360); // Example: linear change - bullets.push(new bullet(0, angle + angleChange, radius, shotSpeed, shotPosX, shotPosY, hasMoved)); - // angle += 360 / 50; + for (let i = 0; i < 140; i++) { + bullets.push(new bullet(playerPosX, playerPosY, radius, shotSpeed, angle, shotPosX, shotPosY, hasMoved)); + angle += 360 / 50; } } diff --git a/webdev/basicbullet.js b/webdev/basicbullet.js index ea61f83..8d10a8d 100644 --- a/webdev/basicbullet.js +++ b/webdev/basicbullet.js @@ -1,8 +1,9 @@ class bullet { //Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd. - constructor(targetx, targety, radius, speed) { + constructor(targetx, targety, radius, speed, angle) { //"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden, //maar ook in de rest van de class + this.angle = radians(angle); this.targetx = targetx; this.targety = targety; this.x = 500; @@ -23,6 +24,8 @@ class bullet { this.direction = createVector(this.targetx - this.projectile.x, this.targety - this.projectile.y); this.direction.normalize(); + this.direction.rotate(this.angle); + }