Can draw green dot with bullet class 🤬

This commit is contained in:
sam
2023-11-28 15:39:15 +01:00
parent 3ab02ab083
commit fa41b78969
2 changed files with 46 additions and 34 deletions

View File

@@ -1,44 +1,54 @@
class bullet { class bullet {
//Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd. //Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd.
constructor(targetx, targety, radius, speed) { constructor(targetx, targety, radius, speed) {
//"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden, //"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden,
//maar ook in de rest van de class //maar ook in de rest van de class
this.targetx = targetx; this.targetx = targetx;
this.targety = targety; this.targety = targety;
this.x = 500; this.x = 500;
this.y = 100; this.y = 100;
this.radius = radius; this.radius = 10;
this.speed = speed; this.speed = speed;
// Set the initial position of the projectile to the player's position
let projectile = createVector(this.x, this.y);
this.x = directionX;
this.y = directionY;
// Calculate the initial direction
direction = createVector(this.targetX - projectile.x, this.targetY - projectile.y);
direction.normalize();
} this.directionX = null;
this.directionY = null;
if ((this.directionX === null) || (this.directionY === null)) {
this.directionX = this.targetx;
this.directionY = this.targety;
}
this.projectile = createVector(600, 100);
// Calculate the initial direction
this.direction = createVector(this.targetX - this.projectile.x, this.targetY - this.projectile.y);
this.direction.normalize();
this.projectile.add(p5.Vector.mult(this.direction, this.speed));
}
draw() { draw() {
//push en pop zorgen er voor dat de code tussen push en pop een eigen canvas heeft. Dus dat er meerdere projectielen tegelijk kunnen zijn. //push en pop zorgen er voor dat de code tussen push en pop een eigen canvas heeft. Dus dat er meerdere projectielen tegelijk kunnen zijn.
fill(255, 0, 0); fill(0, 255, 0);
circle(500, 500, 5); circle(500, 500, this.radius);
projectile.add(p5.Vector.mult(direction, shotSpeed));
if (dist(projectile.x, projectile.y, directionX, directionY) <= this.radius) { // Set the initial position of the projectile to the player's position
hit = true;
if (dist(this.projectile.x, this.projectile.y, this.directionX, this.directionY) <= this.radius) {
hit = true;
} }
else if (projectile.x < 0 - 10 || projectile.x > width + 10 || projectile.y < 0 - 10 || projectile.y > height + 10) { else if (this.projectile.x < 0 - 10 || this.projectile.x > width + 10 || this.projectile.y < 0 - 10 || this.projectile.y > height + 10) {
bounceX = projectile.x; bounceX = this.projectile.x;
bounceY = projectile.y; bounceY = this.projectile.y;
shot = false; shot = false;
} }
} }
} }

View File

@@ -72,8 +72,7 @@ let playerPosX = 500;
let playerPosY = 300; let playerPosY = 300;
let bullets = []; let bullets = [];
let playerSpeed = 5; let playerSpeed = 5;
let radius = 20; let radius = 40;
let myBullet = new bullet();
async function Movementloop() { async function Movementloop() {
if (booleanArray[1]) { if (booleanArray[1]) {
@@ -107,12 +106,15 @@ function setup(){
createCanvas(1250, 600); createCanvas(1250, 600);
frameRate(244); frameRate(244);
// disable the outline of shapes // disable the outline of shapes
myBullet = new bullet();
noStroke(); noStroke();
myBullet(playerPosX, playerPosY, radius, 5);
} }
// the function draw() is called every frame // the function draw() is called every frame
function draw(){ function draw(){
keyPressed()
myBullet.draw(playerPosX, playerPosY, 10, 5);
// clear the background with a transparent black color // clear the background with a transparent black color
background(0,0,0,10); background(0,0,0,10);