Learning Story: Ik wil leren hoe ik prototyping gebruik om de gebruikersinterface van mijn product vorm te geven #18
Reference in New Issue
Block a user
No description provided.
Delete Branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
Voordat je iets kan maken moet je eerst nadenken over wat het eindresultaat gaat zijn. Dit geldt voor alles in het leven: van back-end software implementaties tot prachtige user interfaces. Een digitale gebruikersinterface als een website, webapplicatie of smartphone applicatie maak je niet uit het niets.
Hiervoor bedenkt je eerst wat je gaat maken, hoe zich dat moet gedragen en hoe dat eruit moet zien. Met prototyping technieken als task flows en wireflows werk je eerst de ideeen uit tot een concept, voordat je ze vertaalt naar code. Pas wanneer je tevreden bent, en de ontwerpen volledig aansluiten op de gebruikersbehoeften, maak je de stap naar de daadwerkelijke implementatie. Zo voorkom je onnodig programmeerwerk.
Wat moet ik leren?
Hoe moet ik dat leren?
Extra informatie:
Boek: UX for the Web, Hoofdstuk "Creating wireframes and interactive prototypes" met name sectie "Creating a wireframe"
4. Aan welke Kwaliteitscriteria of Gedragscriteria is dit gerelateerd?
K3. Je hebt de gebruikersinterface van jouw product aangepast door prototyping toe te passen