Learning story: Ik wil leren hoe ik het OO-principe abstraction toepas op mijn project #20
Reference in New Issue
Block a user
No description provided.
Delete Branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
1. Inleiding
Object georiënteerd programmeren (OOP) leunt op een aantal pijlers: abstraction, encapsulation, inheritance en polymorfisme. De pijler
abstraction
is onderwerp van deze learning story.Neem een object uit de echte wereld in gedachten, bijvoorbeeld een waterfles. Je weet precies wat er bedoeld wordt met een waterfles zonder dat er details worden gegeven. Je maakt dus een eigen voorstelling van een waterfles in je hoofd. Maar ondanks het gebrek aan gedetailleerde informatie, weet je wat een waterfles is (eigenschappen) en wat je ermee kunt doen (gedrag). Dit is het proces van abstraction, je brengt als het ware een object terug naar zijn meest basale vorm, oftewel zijn abstracte vorm.
2. Wat moet ik kunnen?
Je kunt een klasse ontwerpen en implementeren met:
3. Hoe leer ik dit?