Learning Story: Ik wil leren hoe ik in OOP objecten over het scherm laat bewegen in p5.js #31

Open
opened 2023-11-21 11:51:30 +00:00 by hbo-ict-bot · 0 comments
hbo-ict-bot commented 2023-11-21 11:51:30 +00:00 (Migrated from gitlab.fdmci.hva.nl)

1. Inleiding
Nu je een beetje p5js kent is het tijd deze kennis te vertalen naar een OOP-vorm. Een belangrijk onderdeel in je spel is het bewegen van objecten over het scherm.
Hier komt iets meer bij kijken dan x+1 om een blokje over de horizontale as te laten bewegen.

2. Wat moet ik leren?

  • uittekenen in UML hoe de relatie ziet tussen de loop en je objecten die je wilt laten bewegen
  • objecten maken in p5js
  • object tekenen met x en y positie
  • per draw de x en of y positie updaten
  • het draaien van objecten

3. Hoe leer ik dit?

Creating classes in p5js

Book: Learn JavaScript in p5js: Hoofdstuk 12. More on p5.js
Translate,Rotate & Push and Pop

4. Aan welke Kwaliteitscriteria of Gedragscriteria is dit gerelateerd?
K5.Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maak gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation.

K7.Je hebt je werk beschreven met behulp van UML-technieken.

**1. Inleiding** Nu je een beetje p5js kent is het tijd deze kennis te vertalen naar een OOP-vorm. Een belangrijk onderdeel in je spel is het bewegen van objecten over het scherm. Hier komt iets meer bij kijken dan x+1 om een blokje over de horizontale as te laten bewegen. **2. Wat moet ik leren?** - [ ] uittekenen in UML hoe de relatie ziet tussen de loop en je objecten die je wilt laten bewegen - [ ] objecten maken in p5js - [ ] object tekenen met x en y positie - [ ] per draw de x en of y positie updaten - [ ] het draaien van objecten **3. Hoe leer ik dit?** [Creating classes in p5js](https://happycoding.io/tutorials/p5js/creating-classes#instance-state) [Book: Learn JavaScript in p5js: Hoofdstuk 12. More on p5.js Translate,Rotate & Push and Pop]( https://lib.hva.nl/discovery/fulldisplay?docid=cdi_skillsoft_books24x7_bks000141381&context=PC&vid=31UKB_UAM2_INST:HVA&lang=nl&search_scope=DN_and_CI_and_EXT&adaptor=Primo%20Central&tab=Everything&query=any,contains,p5.js&offset=0) **4. Aan welke Kwaliteitscriteria of Gedragscriteria is dit gerelateerd?** K5.Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maak gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation. K7.Je hebt je werk beschreven met behulp van UML-technieken.
Sign in to join this conversation.
1 Participants
Notifications
Due Date
No due date set.
Dependencies

No dependencies set.

Reference: Smikkelbakje/J1B2-Game-controller#31
No description provided.