Learning Story: Ik wil de basis van JavaScript met p5.js leren #33

Open
opened 2023-11-21 11:51:31 +00:00 by hbo-ict-bot · 0 comments
hbo-ict-bot commented 2023-11-21 11:51:31 +00:00 (Migrated from gitlab.fdmci.hva.nl)
  1. Inleiding
    Interactieve elementen, zoals spelletjes of animaties, voor webapplicaties in JavaScript vraagt veel code. Daarom zijn er in de loop van de tijd speciale oplossingen als libraries of sub-talen ontwikkeld om dit makkelijker te maken met JavaScript. Één van deze populaire sub-talen is P5js. Met P5js kan je makkelijk interactieve visuele applicaties maken voor webtechnologie, maar het wordt ook voor museum installaties gebruikt. Ook interactieve spelletjes kan je dus goed met P5js maken.

  2. Wat moet ik leren?

  • setup gebruiken
  • draw gebruiken
  • zelf variabelen maken
  • kleuren gebruiken
  • vormen (rechthoeken en cirkels tekenen)
  • coördinaten
  • beweging
  • scope
  • commentaar
  • keuzes maken (if/else)
  • operators en volgorde
  • zelf functies maken
  • zelf objecten maken
  1. Hoe leer ik dit? (zoveel mogelijk verwijzen naar Knowledge Base en bestaande methodes)
    Knowledgebase P5js

Book: Getting started with P5js

Book: Learn JavaScript with P5js

  1. Aan welke Kwaliteitscriteria of Gedragscriteria is dit gerelateerd?
    K5. Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maak gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation.
1. Inleiding Interactieve elementen, zoals spelletjes of animaties, voor webapplicaties in JavaScript vraagt veel code. Daarom zijn er in de loop van de tijd speciale oplossingen als libraries of sub-talen ontwikkeld om dit makkelijker te maken met JavaScript. Één van deze populaire sub-talen is [P5js](https://p5js.org/). Met P5js kan je makkelijk interactieve visuele applicaties maken voor webtechnologie, maar het wordt ook voor museum installaties gebruikt. Ook interactieve spelletjes kan je dus goed met P5js maken. 2. Wat moet ik leren? - [ ] setup gebruiken - [ ] draw gebruiken - [ ] zelf variabelen maken - [ ] kleuren gebruiken - [ ] vormen (rechthoeken en cirkels tekenen) - [ ] coördinaten - [ ] beweging - [ ] scope - [ ] commentaar - [ ] keuzes maken (if/else) - [ ] operators en volgorde - [ ] zelf functies maken - [ ] zelf objecten maken 3. Hoe leer ik dit? (zoveel mogelijk verwijzen naar Knowledge Base en bestaande methodes) [Knowledgebase P5js](https://knowledgebase.hbo-ict-hva.nl/1_beroepstaken/software/realiseren/platformen/p5.js/games/p5loop/) [Book: Getting started with P5js](https://lib.hva.nl/discovery/fulldisplay?docid=alma9939155978905132&context=L&vid=31UKB_UAM2_INST:HVA&lang=nl&search_scope=DN_and_CI_and_EXT&adaptor=Local%20Search%20Engine&tab=Everything&query=any,contains,p5.js&offset=0) [Book: Learn JavaScript with P5js](https://lib.hva.nl/discovery/fulldisplay?docid=cdi_skillsoft_books24x7_bks000141381&context=PC&vid=31UKB_UAM2_INST:HVA&lang=nl&search_scope=DN_and_CI_and_EXT&adaptor=Primo%20Central&tab=Everything&query=any,contains,p5.js&offset=0) 4. Aan welke Kwaliteitscriteria of Gedragscriteria is dit gerelateerd? K5. Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maak gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation.
Sign in to join this conversation.
1 Participants
Notifications
Due Date
No due date set.
Dependencies

No dependencies set.

Reference: Smikkelbakje/J1B2-Game-controller#33
No description provided.