class bullet { //Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd. constructor(targetx, targety, radius, speed, angle) { //"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden, //maar ook in de rest van de class this.angle = radians(angle); this.targetx = targetx; this.targety = targety; this.x = 500; this.y = 100; this.radius = 10; this.speed = 5; this.directionX = null; this.directionY = null; if ((this.directionX === null) || (this.directionY === null)) { this.directionX = this.targetx; this.directionY = this.targety; } this.projectile = createVector(600, 100); // Calculate the initial direction this.direction = createVector(this.targetx - this.projectile.x, this.targety - this.projectile.y); this.direction.normalize(); this.direction.rotate(this.angle); } draw() { //push en pop zorgen er voor dat de code tussen push en pop een eigen canvas heeft. Dus dat er meerdere projectielen tegelijk kunnen zijn. push(); fill(0, 255, 0); circle(this.projectile.x, this.projectile.y, this.radius); pop(); // Set the initial position of the projectile to the player's position } // // Move the projectile towards the movable circle update(targetx, targety) { this.targetx = targetx; this.targety = targety; this.projectile.add(p5.Vector.mult(this.direction, this.speed)); let hit = false; let shot = true; if (dist(this.projectile.x, this.projectile.y, this.targetx, this.targety) <= this.radius) { hit = true; } else if (this.projectile.x < 0 - 10 || this.projectile.x > width + 10 || this.projectile.y < 0 - 10 || this.projectile.y > height + 10) { bounceX = this.projectile.x; bounceY = this.projectile.y; shot = false; } return { hit, shot }; } }