class bullet { //Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd. constructor(targetx, targety, radius, speed) { //"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden, //maar ook in de rest van de class this.x = targetx; this.y = targety; this.radius = radius; this.speed = speed; // Set the initial position of the projectile to the player's position let projectile = createVector(this.x, this.y); this.x = directionX; this.y = directionY; // Calculate the initial direction direction = createVector(targetX - projectile.x, targetY - projectile.y); direction.normalize(); } draw() { //push en pop zorgen er voor dat de code tussen push en pop een eigen canvas heeft. Dus dat er meerdere projectielen tegelijk kunnen zijn. fill(255, 0, 0); circle(500, 500, 5); projectile.add(p5.Vector.mult(direction, shotSpeed)); if (dist(projectile.x, projectile.y, directionX, directionY) <= this.radius) { hit = true; } else if (projectile.x < 0 - 10 || projectile.x > width + 10 || projectile.y < 0 - 10 || projectile.y > height + 10) { bounceX = projectile.x; bounceY = projectile.y; shot = false; } } }