4.3 KiB
Feedback
Feedback doormiddel van wireflow Sprint 1
Persoon 1:
- De boss schiet en de speler moet ontwijken
- Speler kan terug schieten
- Als je de boss aantikt krijgt hij damage of gaat hij dood
- Submit save knop bij scoren invoeren zodat je zeker weet dat de score is opgestuurd
- tussenzijnde scores laten zien met jouw eigen scoren wanneer je het opzoekt
Persoon 2:
- Player kan boss schieten boss
- Onderste balk healthbar
- In grootte letters laten zien wat het objective is
- Bullethell
- Alleen links rechts bewegen
Persoon: 3
- Boss schiet terug
- Boss killen
- Inloggen met eigen account op de website
- Meer patronen toevoegen
Wat heeft dit onderzoek bijgedragen aan het project?
We hebben nieuwe ideeën en inzichten over hoe we het spel kunnen maken. Nieuwe functies en potentiele onduidelijkheden zijn er naar boven gehaald waar we aan kunnen werken om het spel beter te maken. We hebben ook een beter inzicht over hoe de speler het spel ziet en wat die denkt dat ie moet doen. We gaan beivoorbeeld teksten laten zien in het spel waardoor het duidelijker word wat je moet doen. Ook hebben we bedacht dat de boss langzaam doodgaat zodat er een soort van progression is.
Feedback doormiddel van game prototype Sprint 2
Persoon 1:
- game in midden van scherm zetten, kan doormiddel van borders
- controls toevoegen
- controls zijn niet lastig en simpel
- sounds toevoegen
- duidelijker maken wat de boss is
- bullet speed per patroon aanpassen
- onmogelijk waves mogelijk maken
- boss niet kunnen aanraken
Persoon 2:
- duidelijker maken wat speler is
- klein beetje moeilijk
- fases overgang duidelijker maken
- bullets spawnen in hem
- is echt een arcade game
Persoon 3:
- UI beter maken
- aangeven wat je moet doen
- duidelijker maken initials invoeren op game over scherm
- grappig spelletje
- bij spel opstarten snelle instructies
- meer in levels beivoorbeeld snelheid van bullet aan begin langzaam
- score omtoveren in geld dat je kan spenderen voor upgrades
- shop maken
Persoon 4:
- game moet scalen
- controls zijn heel snel
- dit is wel geinig
Persoon 5:
- "wtf moet ik doen"
- wasd controls
- het is moeilijk
- duidelijk maken wat de boss is
- hoe boss verslaan (laat nieuwe bosses spawnen en mischien boss laten uitbleeden met healthbar zodat er progressie zichtbaar is)
- elke keer als restart veranderd een letter
Conclusie
De game moet duidelijker zijn wanneer je het begint met spelen en wat makkelijker zijn aan het begin. De UI moet ook wat duidelijker worden met wat je moet doen. Verder moet er ook wat meer progressie in komen. We hebben ook een aantal positieve dingen gehoord: geinig spel en het lijkt echt op een arcade game. We hebben ook met de user tests een aantal bugs gevonden die we gaan patchen zoals dat de bullet speed per computer anders is. We hebben al nieuwe user stories aangemaakt over de feedback zodat we ons spel kunnen verbeteren, beivoorbeeld over de UI en dat de game moet meeschalen aan het scherm.
Feedback van presentatie
Tips
- Game meer laten zien
- duidelijker maken wat boss is
tops
- duidelijk presentatie
- beginnen met spel
- goede taakverdeling
Feedback doormiddel van game Sprint 3
Persoon 1:
Duidelijker maken wat je moet doen als je spel in gaat (persoon was heel confused wat je moest doen) Is wel pittig Is wel grappig
Persoon 2
Hoe kan ik hem op pauze zetten Maak het score text groter Way too hard Als je door boss dood gaat kan je niet respawnen Linksboven in game score hoger maken
Persoon 3
Waar ben ik (speler wat duidelijker maken waar hij is)
Persoon 4
Beetje lastig Score resetten na zelf scoren invullen (bug) Bij score dat je score kan aanpassen ipv heen en weer gaan
Persoon 5
Game is lastig Game is verslavend Cool spel Je moet iemand inhuren om te stoppen met spelen
Persoon 6
Ik ben er heel slecht in Duidelijk wat je moet doen Is niet te doen
Conclusie
De game is lastig wat ook de bedoeling was. Mensen vinden het ook leuk en een iemand vond het verlavend. Verder was het spel ook duidelijk wat je moest doen. We hebben tussen de feedback ook duidelijker gemaakt waar de speler was, waar een iemand moeite bij had. We hebben vergeleken met vorig feedback steeds minder suggesties gekregen en meer positieve feedback over het spel.