42 lines
1.4 KiB
JavaScript
42 lines
1.4 KiB
JavaScript
class bullet {
|
|
//Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd.
|
|
constructor(targetx, targety, radius, speed) {
|
|
//"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden,
|
|
//maar ook in de rest van de class
|
|
this.x = targetx;
|
|
this.y = targety;
|
|
this.radius = radius;
|
|
this.speed = speed;
|
|
|
|
// Set the initial position of the projectile to the player's position
|
|
let projectile = createVector(this.x, this.y);
|
|
this.x = directionX;
|
|
this.y = directionY;
|
|
|
|
// Calculate the initial direction
|
|
direction = createVector(targetX - projectile.x, targetY - projectile.y);
|
|
direction.normalize();
|
|
|
|
}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
draw() {
|
|
//push en pop zorgen er voor dat de code tussen push en pop een eigen canvas heeft. Dus dat er meerdere projectielen tegelijk kunnen zijn.
|
|
fill(255, 0, 0);
|
|
circle(500, 500, 5);
|
|
projectile.add(p5.Vector.mult(direction, shotSpeed));
|
|
if (dist(projectile.x, projectile.y, directionX, directionY) <= radius) {
|
|
hit = true;
|
|
}
|
|
else if (projectile.x < 0 - 10 || projectile.x > width + 10 || projectile.y < 0 - 10 || projectile.y > height + 10) {
|
|
bounceX = projectile.x;
|
|
bounceY = projectile.y;
|
|
shot = false;
|
|
}
|
|
|
|
}
|
|
|
|
|
|
} |