Merge remote-tracking branch 'origin/main'

# Conflicts:
#	docs/documentation/diagrams/infrastructure.md
This commit is contained in:
Luca Warmenhoven
2024-06-04 14:43:06 +02:00
29 changed files with 1002 additions and 204 deletions

View File

@@ -0,0 +1,42 @@
# K1
Voor k1 heb ik al beschreven wat ik wist van k1 in mijn vorige expert zoals hoe onze database infrastructuur werkt en hoe een android app maken werkt.
### OOP
Ik heb OOP gewerkt met java. Dit komt doordat java een object orianted language is. Ik heb een class gemaakt om makkelijk te kunnen navigeren tussen de menus.
[Navigation Manager](../../../../code/src/Fitbot/app/src/main/java/com/example/fitbot/util/NavigationManager.java)
Ik heb ook een class gemaakt in C++ dit komt doordat ik een class heb gemaakt die het IP get van pepper. hier praat ik verder over in k5
### Database
ik heb de databse ingevuld met data. We hadden eerst alle videos op youtube prive geupload en wilden dat in de database doen. Dat hebben we veranderd naar een google docs. Wij slaan ook andere data op zoals de excersise discription deze wordt verstuurd naar de app en deze wordt dan weergegeven.
# K2
Ik heb voor K2 onderzoeken geschreven over zicht en kleuren bij ouderen. Ook ben ik met de ouderen gaan wandelen en heb ik kleine gesprekken emt hun gevoerd. Ik had de test card al gemaakt in mijn vorige expert en heb nu de learning card gemaakt van mijn ervaring.
![TESTCARD](../Niels/assets/Learningcard28.png)
![Usertest](../../documentation/brainstorm/usertest.md)
![Colorsforlayout](../../documentation/brainstorm/colorsforlayout.md)
# K3
Wij hadden als team vorige sprint al gebrainstormt en besproken hoe wij onze infrastructuur gaan inrichten dit hebben wij met ze alle gedaan en ik in mijn vorige sprint review behandelt welke onderdelen wij gebruiken. Ik ben ook bezig geweest met een onderzoek over datatransfer protocolen. Ik wilde dit odnerzoeken doordat het wij een nieuwe manier van data transfers gebruiken. Ik had voor dit nognooit met fiel transfer gewerkt. Na mijn vorige sprint review kreeg ik als feedback dat het beter was om het met externe linkjes te doen en niet met direct files. Dit heb ik bij mijn team voorgelegt en we hadden het verandert naar youtube linkjes. Nadat wij erachter kwamen dat het niet heel handig is zijn we over gestapt naar google drive.
# K4
Ik had graag willen werken met het wiifit bord helaas werkte dit neit omdat het heel moeilijk te intergreren was in een android app. Daarna wilden wij onze eigen maken maar dit is helaas niet van gekomen omdat onze ESP32 alleen BLE uitzend en dat zorgt ervoor dat de app maar 1 keer de data binnekrijgt. Doordat we weining tijd hebben voor een oplossing ben ik gaan onderzoeken wat voor andere sensoren en oefeningen we kunnen doen met een eigen gemaakte wii fit bord.
[fetchIPAddress](../../documentation/hardware/Ideasforfitbord.md)
# K5
ik heb een get request gemaakt voor de motion trackers zodat zij het ip kunnen krijgen. Peppers IP is niet static waardoor ze elke keer weer een nieuwe IP nodig hebben. Ik heb ook pepper laten bewegen en ik kan makkelijk meer movement toevoegen. Pepper iets laten zeggen is ook gemakkelijk met de pepper.say command.
[peppermovement](../../../code/src/Fitbot/app/src/main/res/raw/armcircle.qianim)
[fetchIPAddress](../../../code/arduino/Movement-sensor-code/Connectivity.cpp)

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 161 KiB

View File

@@ -1,11 +1,71 @@
# Reflectie 3 blokken
## Blok 1
### Blok 1
In blok 1 heb ik de professionele skills Persoonlijk leiderschap en Toekomstgericht organiseren. Ik had veel moeite met documenteren en het scrumboard te gebruiken, omdat ik er nog geen ervaring mee had. Ik had op dat moment al het hele project in blokjes opgedeeld voor mezelf en keer daarna nooit meer naar het scrumboard. Door die manier van werken deed ik ook 5 dingen tegelijk waardoor ik af en toe het overzicht kwijtraakte . Ik had als doel opgesteld om in de volgende blokken meer het scrumboard te gaan gebruiken. Mijn aanpak was proberen zelf wat user storys te maken, zodat ik ook wat meer betrokken was bij het scrumboard. Uiteindelijk heb ik daardoor wel wat meer gebruik gemaakt van het scrumboard, maar ik ging nog wel veel mijn eigen weg. Ik was niet helemaal tevreden met het resultaat, maar de aanpak werkte wel. Wat ik heb geleerd is als ik veel gebruik van iets wil maken moet ik er zelf ook bij betrokken zijn. Volgende keren zorg ik er voor dat ik betrokken ben bij het scrum board wat nu ook moet, waardoor ik meer het scrumboard gebruik.
## Blok 2
### Blok 2
In blok 2 gingen we voor het eerst samenwerken in een duo, waarbij we ook deels onze eigen user storys moesten maken, dat heeft me ook geholpen om door het hele blok heen het scrumboard meer te gebruiken. Communicatie ging over het algemeen in dat blok redelijk goed. Als we vragen aan elkaar hadden werden die gewoon gesteld en als een van ons vastliep hielpen we elkaar. In sprint 2 werden classes aan ons geïntroduceerd waarbij ik best wat moeite had om dat te begrijpen. Dus ik had maar 1 class gemaakt en verder alles in functies gestopt. Pas eind sprint 2 probeerde ik de feedback te verwerken om alles in classes te stoppen, maar omdat je code uiteindelijk zo complex is. Is het bijna onmogelijk om het in classes te stoppen. Waarbij het resultaat was een heel lastig leesbaar programma. Ik was niet tevreden of over het resultaat aan het einde van het blok. Mijn aanpak was bij het volgende blok. Meteen alles in classes maken. Wat uiteindelijk wel goed heeft gewerkt. Ben daardoor ook achter gekomen hoe handig classes zijn en dat ze enorm veel overzicht geven van wat je aan het maken bent.
## Blok 3
### Blok 3
In blok 3 stond doelgericht interacteren en persoonlijke leiderschap centraal. Het groepje in blok 3 was te gezellig waardoor we vaak meer zaten te lollen dan we aan het werk waren. Ik had mezelf de taak gegeven om proberen om meer gefocust te werken zonder dat ik afgeleid raakte door mijn groepje. Mijn aanpak was door mezelf af te schermen met een koptelefoon of eventjes ergens anders te gaan zitten, wat ook goed hielp was even een rondje lopen. Op die manier kon ik de laatste sprint heel efficiënt werken en in blok 4 merk ik ook dat die techniek enorm erg helpt met meer gefocust en productief blijven op een dag. Dit resultaat was eigenlijk een beetje laat het liefst deed ik dit al eind sprint 1, zodat ik heel het blok beter kon doorwerken.
## Sterkte zwakte analyse.
### Toekomstgericht organiseren
Een van mijn zwakkere punten is organiseren in een team, want ik heb alles heel snel een plan in mijn hoofd maar dat duidelijk op papier zetten is was lastiger. Daardoor kan je ook minder rekening houden met de product owner van wat ze daadwerkelijk willen. Daarbij lukt me het wel beter om andere mogelijkheden en kansen te zien als we bezig zijn met het project waardoor we ons product kunnen verbeteren.
Ethiek is een van mijn sterkere punten als ik iets maak denk ik wel er bij van wat de slechte gevolgen er van kunnen zijn en of het wel handig is om te maken. Ook ben ik me er van bewust dat er grenzen zijn bij het verzamelen van informatie.
Procesmanagement is ook een van mijn zwakkere punten maar het is zich langzaam aan het verbeteren. Eerst had ik veel moeite met een planning maken en er voor zorgen dat ik me er aan hield. Nu gaat dat allemaal een stuk beter en merk ik dat ik echt volgens de planning bezig ben. Nu ben ik ook product owner binnen mijn groepje en push ik om een minimal viable product af te hebben voor de sprint 2 review.
Ik geef mezelf een score van 3. Vanaf het begin van de opleiding is het al stukken verbeterd, maar er is meer ruimte voor verbetering.
### Onderzoekend probleemoplossen
Een zwak punt van mij is methodische probleemaanpak als het gaat om theoretische vraagstukken. Daarbij heb ik veel moeite met het belangrijkste er uit halen en het onder te verdelen in hoofd en bijzaken. Als het praktisch is gaat het een stuk makkelijker en heb ik heel snel een beeld van de hoofd en bijzaken en welke kennis er nog ontbreekt.
Met onderzoek heb ik nog wel moeite, over het algemeen heb ik moeite met Nederlands en merk ik zelf dat ik af en toe 3 keer een zin moet lezen totdat ik weet wat er staat. Het onderscheiden van meningen en feiten heb ik minder moeite mee en de betrouwbaarheid van een bron kan ik er redelijk snel uithalen.
In oplossingen zoeken ben ik redelijk goed in. Ik kan kritisch zijn op mezelf en anderen en geef vaak suggesties over wat beter kan. Of als iets op een andere manier kan. Ook ben ik goed in het bedenken van nieuwe oplossingen op problemen.
Ik geef mezelf nu een score van 2.5, omdat ik nog niet heel goed ben in teksten en formuleren.
### Persoonlijk leiderschap
Ik denk dat ondernemend zijn een sterkte punt van mij is. Ik ga snel dingen uit mezelf doen en als iets me niet lukt probeer ik het nog steeds zelf uit te vogelen anders vraag ik om hulp. Bij beslissingen probeer ik instemmingen van het hele groepje er bij te krijgen. Ook als niemand de leiding in het groepje heeft of er gebeurt niks pak ik snel de leiding om nog proberen iets af te kunnen krijgen.
Persoonlijke ontwikkeling is een sterk punt van mij. Ik weet waar ik goed en slecht in ben en ik reflecteer vaak om mijn acties en wat ik doe en wat misschien beter kon. Ik probeer me mee te leven met anderen en hun ideeën. Ook ben ik mij bewust van de consequenties die mijn acties kunnen hebben.
Ik heb nog wel moeite met persoonlijke profilering, omdat ik heel snel een rol pak waar ik mij comfortabel bij voel en niet een rol pak dat uitdagender is waarbij ik veel meer leer. Daarentegen weet ik wel heel goed wat ik wil leren en welke kennis ik nog zou willen oppakken. Ook geef ik aan mijn teamgenoten aan waar ik goed en slecht in ben, zodat we makkelijk en beter taken kunnen verdelen als we in tijdnood zitten.
Over het algemeen geef ik persoonlijke leiderschap 3.6 punten. Ik moet nog werken aan meer uitdaging zoeken, maar verder gaat het goed op dit vlak.
### Doelgericht interacteren
Ik ben redelijk goed met rekening houden met opdrachtgevers en vraag vaak aan feedback van wat ze willen en laat ze ook zien tussen het project wat we hebben.
In communiceren ben ik goed en slecht. Ik kan goed actief luisteren en rekening houden met iemands gevoelens. Ook kan ik mijn meningen logisch onderbouwen. Het gedeelte waar ik af en toe nog moeite mee heb ik begrijpelijk kunnen spreken en woord volgorde.
Met samenwerken ben ik redelijk goed. Ik kan goed afspraken maken en die nakomen, bijvoorbeeld dat we samen eerder naar school komen om iets af te krijgen. We werken samen naar een oplossing en helpen elkaar waar nodig is.
Ik geef met doelgericht interacteren mezelf 4 punten, omdat het samenwerken elk blok tot nu toe goed is gegaan en ik ook producten naar wens de laatste blokken heb opgeleverd.
## SMART Leerdoelen
### Toekomstgericht organiseren
Specifiek:
Ik wil leren hoe ik plannen beter op papier kan zetten, zodat mijn team ook inzicht heeft in mijn ideeën voor het project.
Meetbaar:
Ik zal bij de eerste sprint een gestructureerd uitgewerkt plan hebben voor mijn team, zodat ze allemaal op de hoogste zijn van mijn ideeën en zodat we dingen makkelijk kunnen afstemmen.
Acceptabel:
Het is realistisch, want ik heb al stappen gezet om het te verbeteren en ik wil kijken hoe goed dit gaat werken.
Tijdgebonden:
Ik zal dit doen komend blok, waarbij ik aan het begin van de eerste sprint werk aan een plan die ik kan zien aan mijn teamgenoten waarbij ik mijn visie van het project kan laten zien.
### Onderzoekend probleemoplossen
Specifiek: Verbeter mijn methodische probleemaanpak bij theoretische vraagstukken en mijn begrip van teksten in het Nederlands.
Meetbaar: Ik wil mijn vaardigheden verhogen van het huidige niveau naar een hoger niveau waarbij ik complexe vraagstukken gestructureerd en kritisch aanpak.
Acceptabel: Dit doel is belangerijk voor mijn leerproces en zal me helpen om beter en efficiënter te zijn bij onderzoekend probleem oplossen.
Realistisch: Ik zal gerichte inspanningen leveren om mijn vaardigheden te verbeteren, bijvoorbeeld door meer te oefenen met theoretische vraagstukken en actief te werken aan mijn taalvaardigheid.
Tijdgebonden: Ik wil dit doel bereiken voordat het half jaar project volgend jaar over is.
### Persoonlijk leiderschap
Specifiek: Binnen zes maanden wil ik mijn persoonlijke leiderschapsvaardigheden versterken door minstens drie keer een uitdagende rol binnen teamprojecten op me te nemen en hierin actief te werken aan nieuwe vaardigheden.
Meetbaar: Ik zal na elk project een reflectieverslag schrijven en feedback vragen aan ten minste twee teamleden om mijn voortgang te meten. Mijn succescriteria zijn het succesvol voltooien van deze rollen en positieve feedback van teamleden over mijn leiderschapskwaliteiten.
Acceptabel: Ik ben bereid tijd en moeite te investeren in deze uitdaging omdat het essentieel is voor mijn professionele groei en het behalen van mijn carrièredoelen.
Realistisch: Met mijn huidige competenties en de beschikbare tijd kan ik deze uitdagende rollen aannemen en succesvol voltooien. Ik heb al bewezen initiatief en leiderschap te kunnen tonen.
Tijdsgebonden: Ik zal dit doel bereiken door elke twee maanden een nieuw teamproject met een uitdagende rol af te ronden, wat resulteert in drie uitdagende projecten binnen zes maanden.
### Doelgericht interacteren
Specifiek: Binnen drie maanden wil ik mijn bijdragen aan daily standup-meetings verbeteren door elke dag een duidelijke update te geven over mijn voortgang, obstakels en plannen, en door actief feedback te vragen en te geven.
Meetbaar: Ik zal elke dag kijken of de daily standup gedaan word. En daarbij elke werkdag mijn bijdrage leveren
Acceptabel: Dit zorgt er voor dat de samenwerking uiteindelijk beter word en dat iedereen elkaar sneller helpt met dingen
Realistisch: Dit is realistisch want het is iets kleins van 10 min elke dag.
Tijdsgebonden: Ik zal dit doel bereiken voor het halfjaar project over is