Merge remote-tracking branch 'origin/main'
This commit is contained in:
@@ -0,0 +1,27 @@
|
||||
**A. ONDERWERP – Het thema/vraagstuk van het onderzoek is:**
|
||||
|
||||
Ethiek binnen de ICT bij ouderenzorg
|
||||
|
||||
**B. AANLEIDING – De aanleiding en/of context van het thema/vraagstuk is:**
|
||||
|
||||
omdat wij niet weten hoe we met nieuwe technologie om moeten gaan. Dit kan voor veel problemen zorgen als er niet goed over wordt nagedacht. Er is nu nog veel onduidelijkheid over dit onderwerp
|
||||
|
||||
**C. AFBAKENING – Binnen dit thema beperk ik mij tot het aspect:**
|
||||
|
||||
Ouderenzorg en Robotica
|
||||
|
||||
**D. DOELSTELLING – Het onderzoek levert het volgende op (bijv. kennis die er nu nog niet is in de vorm van een voorstel/ontwerp, of een diagnose van het probleem):**
|
||||
|
||||
Ik wil weten of de opdracht waarmee we bezig zijn een ethisch probleem kan vormen.
|
||||
|
||||
**C. ETHISCH/MAATSCHAPPELIJK ISSUE – Het voor mijn publiek interessante issue dat op het gebied van het afgebakende thema speelt is:**
|
||||
|
||||
Is het wel ethisch verantwoord om ouderen in contact te brengen met robots
|
||||
|
||||
**G. VRAAGSTELLING 1 - De Hoofdvraag van mijn onderzoek is:**
|
||||
|
||||
Welke ethische dilemma's kunnen er vormen bij het gebruik van robotica in de ouderenzorg.
|
||||
|
||||
**H. BEGRIPSOMSCHRIJVING – De volgende begrippen uit mijn vraagstelling definieer ik als:**
|
||||
|
||||
**I. VRAAGSTELLING 2 - De deelvragen van mijn onderzoek zijn:**
|
@@ -0,0 +1,26 @@
|
||||
# Formulier Probleembeschrijving en Hoofd en Deelvragen
|
||||
|
||||
|
||||
Naam Student: Sam Hos <br>
|
||||
Datum: 22-04-2024
|
||||
|
||||
### A. onderwerp
|
||||
Het betoog gaat over de de implicaties van AI op het onderwijs.
|
||||
|
||||
### B. aanleiding
|
||||
De aanleiding voor dit onderzoek is omdat AI groter dan ooit is op dit moment en het overal in het onderwijs gebruikt word.
|
||||
|
||||
### C. afbakening
|
||||
Ik leg mijn focus op hoe studenten er gebruik van maken en wat daar de gevolgen van zijn.
|
||||
|
||||
### D. doelstelling
|
||||
Het onderzoek levert kennis op over hoe AI word gebruikt door studenten en wat de gevolgen daarvan in de toekomst zijn.
|
||||
|
||||
### E. ethisch/maatschappelijk issue
|
||||
De ethische kwestie die ik aankaart is of het wel verantwoord is om AI te gebruiken in het onderwijs.
|
||||
|
||||
### G. vraagstelling
|
||||
Hoe gebruiken studenten AI in het onderwijs en wat zijn de gevolgen daarvan?
|
||||
|
||||
|
||||
|
162
docs/personalDocs/sebas/dailyUpdates.md
Normal file
162
docs/personalDocs/sebas/dailyUpdates.md
Normal file
@@ -0,0 +1,162 @@
|
||||
# Daily updates
|
||||
|
||||
**_2024_**
|
||||
|
||||
**15 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Free
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
- Free
|
||||
|
||||
**16 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Start of the project
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
- Start of the project
|
||||
|
||||
**17 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Meeting with the team
|
||||
- Think of the robot we want to use
|
||||
- Create mindmap for the project
|
||||
- Create issues for the project
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
- Meeting with the team
|
||||
- Think of the robot we want to use
|
||||
- Create mindmap for the project
|
||||
|
||||
**18 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Created file structure for the project
|
||||
- Update the pages with the new structure
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
- Created file structure for the project
|
||||
- Update the pages with the new structure
|
||||
|
||||
**19 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Start installing required software for pepper
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
- Start installing required software for pepper
|
||||
|
||||
**20 April**
|
||||
|
||||
- Weekend
|
||||
|
||||
**21 April**
|
||||
|
||||
- Weekend
|
||||
|
||||
**22 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
- Research ethics in the ICT field
|
||||
- Fill in form for ethics research
|
||||
- Finish the research for task 1
|
||||
- Install new software for pepper (discord)
|
||||
- Finish issues for sprint 1
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**23 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**24 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**25 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**26 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**27 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**28 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**29 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
**30 April**
|
||||
|
||||
To do
|
||||
|
||||
-
|
||||
|
||||
Done
|
||||
|
||||
-
|
@@ -13,19 +13,19 @@ Betoog op basis van literatuuronderzoek van minimaal 1000 tot maximaal 1500 woor
|
||||
|
||||
Waar gaat je betoog over?
|
||||
|
||||
Het helpen van ouderen met fitness door middel van een robots.
|
||||
Het helpen van ouderen met fitness door middel van robots.
|
||||
|
||||
**B. AANLEIDING** – De aanleiding en/of context van het thema/vraagstuk is:
|
||||
|
||||
Waarom is het op dit moment in de tijd nuttig om over dit vraagstuk na te denken?
|
||||
|
||||
Ouderenzorg is een steeds groter wordend probleem in Nederland. De vergrijzing neemt toe en de zorgkosten stijgen. Door ouderen te helpen met fitness kunnen we de zorgkosten verlagen en de ouderen een betere levenskwaliteit geven. Het inzetten van robots kan hierbij helpen.
|
||||
Ouderenzorg is een steeds groter wordend probleem in Nederland. De vergrijzing neemt toe, zorgkosten stijgen en steeds minder mensen willen in de zorg werken. Door ouderen te helpen met fitness kunnen we de zorgkosten verlagen en de ouderen een betere levenskwaliteit geven. Het inzetten van robots kan hierbij helpen. Het is daarnaast belangrijk om te weten hoe ouderen dit ervaren en wat hun wensen zijn.
|
||||
|
||||
**C. AFBAKENING** – Binnen dit thema beperk ik mij tot het aspect:
|
||||
|
||||
Waar leg je de focus op?
|
||||
|
||||
Hoe ouderen het ervaren om geholpen te worden door robots bij fitness. Niet elke oudere is hetzelfde en het is belangrijk om te weten hoe zij hierover denken en wat hun ervaringen zijn.
|
||||
In hoeverre robots kunnen worden ingezet om ouderen te helpen met fitness. Het onderzoek richt zich op de ervaringen van ouderen met deze vorm van zorg.
|
||||
|
||||
**D. DOELSTELLING** – Het onderzoek levert het volgende op:
|
||||
|
||||
@@ -37,7 +37,7 @@ Het onderzoek levert inzicht op in hoe ouderen het ervaren om geholpen te worden
|
||||
|
||||
Welke ethische kwestie kaart je aan in je betoog?
|
||||
|
||||
Is het moreel verantwoord om ouderen te helpen met fitness door middel van robots?
|
||||
Waar liggen de grenzen van de inzet van robots in de zorg voor ouderen wat fitness betreft?
|
||||
|
||||
**G. VRAAGSTELLING 1*** - De Hoofdvraag van mijn onderzoek is:
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user