Merge branch 'main' of https://gitlab.fdmci.hva.nl/propedeuse-hbo-ict/onderwijs/2023-2024/out-a-se-ti/blok-2/cuujooceevii61
This commit is contained in:
@@ -3,8 +3,9 @@
|
||||
Voor de user interface hebben wij gekozen voor een arcade thema. Hiervoor maken we gebruik van rechte hoeken, neon kleuren en wat trademarks van arcade games zoals 3 letter namen en een highscore lijst.
|
||||
|
||||
## kleuren
|
||||
|
||||
|
||||
De kleuren die we gebruiken zijn felle kleuren op een donkere achtergrond, dit heeft 2 redenen: het is makkelijker voor de ogen en het past bij het arcade thema.
|
||||
|
||||
## positionering
|
||||
door gebruik te maken van rectMode center kunnen we gebruik maken van dingen als width/4 zodat het op alle schermgroottes mogelijk is.
|
||||
Door gebruik te maken van rectMode(CENTER) en textAllign(CENTER, CENTER) kunnen we de positionering doen gebaseerd op de width en length van het scherm. Hierdoor is de UI semi-responsive en kan het op elke scherm grootte goed worden weergegeven.
|
||||
|
||||
##
|
20
web/game.js
20
web/game.js
@@ -631,16 +631,16 @@ function bouncing() {
|
||||
bossPosY += bossVelY;
|
||||
// Check for bounce
|
||||
if (bossPosX > width - 25) {
|
||||
bossVelX = random([-4,-5,-6]);
|
||||
bossVelX = random([-4, -5, -6]);
|
||||
}
|
||||
if (bossPosX < 25) {
|
||||
bossVelX = random([4,5,6]);
|
||||
bossVelX = random([4, 5, 6]);
|
||||
}
|
||||
if (bossPosY > height - 25) {
|
||||
bossVelY = random([-4,-5,-6]);
|
||||
bossVelY = random([-4, -5, -6]);
|
||||
}
|
||||
if (bossPosY < 25) {
|
||||
bossVelY = random([4,5,6]);
|
||||
bossVelY = random([4, 5, 6]);
|
||||
}
|
||||
|
||||
// Draw the boss
|
||||
@@ -660,19 +660,19 @@ function game() {
|
||||
circle(constrain(playerPosX, 0 + radius, width - radius), constrain(playerPosY, 0 + radius, height - radius), playerSize);
|
||||
pop();
|
||||
movementCheck();
|
||||
|
||||
|
||||
push();
|
||||
fill(0, 255, 0);
|
||||
if (phases[2] == false || phase[3] == false) {
|
||||
bouncing();
|
||||
} else if (phases[2] = true) {
|
||||
bossPosX = x2;
|
||||
bossPosY = y2;
|
||||
} else{
|
||||
} else {
|
||||
bossPosX = width / 2;
|
||||
bossPosY = height / 6;
|
||||
}
|
||||
|
||||
push();
|
||||
fill(255, 165, 0)
|
||||
|
||||
pop();
|
||||
if (hasMoved == true) {
|
||||
push();
|
||||
@@ -712,7 +712,7 @@ function game() {
|
||||
x5 = map(sinX, -1, 1, playerPosX - 100, playerPosX + 100);
|
||||
y5 = map(-cosY, -1, 1, playerPosY - 100, playerPosY + 100);
|
||||
push();
|
||||
fill(255, 165, 0)
|
||||
fill(0, 255, 0);
|
||||
circle(x3, y3, 50);
|
||||
circle(x4, y4, 50);
|
||||
circle(x5, y5, 50);
|
||||
|
@@ -15,7 +15,11 @@ function preload() {
|
||||
}
|
||||
|
||||
function homescreen() {
|
||||
textAlign(CENTER);
|
||||
textAlign(CENTER, CENTER);
|
||||
textSize(70);
|
||||
fill(100, 255, 100);
|
||||
text("Slime\nSymphony", width / 2, height / 4);
|
||||
|
||||
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2, "Start Game")
|
||||
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2 + height / 12, "Scores")
|
||||
|
||||
@@ -58,8 +62,7 @@ function button(r, g, b, buttonX, buttonY, buttonText) {
|
||||
textSize(25)
|
||||
fill(r, g, b)
|
||||
textAlign(CENTER);
|
||||
text(buttonText, buttonX, buttonY + buttonHeight / 4)
|
||||
|
||||
text(buttonText, buttonX, buttonY)
|
||||
pop()
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user