sam
2024-01-19 10:07:07 +01:00
3 changed files with 20 additions and 16 deletions

View File

@@ -3,8 +3,9 @@
Voor de user interface hebben wij gekozen voor een arcade thema. Hiervoor maken we gebruik van rechte hoeken, neon kleuren en wat trademarks van arcade games zoals 3 letter namen en een highscore lijst.
## kleuren
De kleuren die we gebruiken zijn felle kleuren op een donkere achtergrond, dit heeft 2 redenen: het is makkelijker voor de ogen en het past bij het arcade thema.
## positionering
door gebruik te maken van rectMode center kunnen we gebruik maken van dingen als width/4 zodat het op alle schermgroottes mogelijk is.
Door gebruik te maken van rectMode(CENTER) en textAllign(CENTER, CENTER) kunnen we de positionering doen gebaseerd op de width en length van het scherm. Hierdoor is de UI semi-responsive en kan het op elke scherm grootte goed worden weergegeven.
##

View File

@@ -631,16 +631,16 @@ function bouncing() {
bossPosY += bossVelY;
// Check for bounce
if (bossPosX > width - 25) {
bossVelX = random([-4,-5,-6]);
bossVelX = random([-4, -5, -6]);
}
if (bossPosX < 25) {
bossVelX = random([4,5,6]);
bossVelX = random([4, 5, 6]);
}
if (bossPosY > height - 25) {
bossVelY = random([-4,-5,-6]);
bossVelY = random([-4, -5, -6]);
}
if (bossPosY < 25) {
bossVelY = random([4,5,6]);
bossVelY = random([4, 5, 6]);
}
// Draw the boss
@@ -660,19 +660,19 @@ function game() {
circle(constrain(playerPosX, 0 + radius, width - radius), constrain(playerPosY, 0 + radius, height - radius), playerSize);
pop();
movementCheck();
push();
fill(0, 255, 0);
if (phases[2] == false || phase[3] == false) {
bouncing();
} else if (phases[2] = true) {
bossPosX = x2;
bossPosY = y2;
} else{
} else {
bossPosX = width / 2;
bossPosY = height / 6;
}
push();
fill(255, 165, 0)
pop();
if (hasMoved == true) {
push();
@@ -712,7 +712,7 @@ function game() {
x5 = map(sinX, -1, 1, playerPosX - 100, playerPosX + 100);
y5 = map(-cosY, -1, 1, playerPosY - 100, playerPosY + 100);
push();
fill(255, 165, 0)
fill(0, 255, 0);
circle(x3, y3, 50);
circle(x4, y4, 50);
circle(x5, y5, 50);

View File

@@ -15,7 +15,11 @@ function preload() {
}
function homescreen() {
textAlign(CENTER);
textAlign(CENTER, CENTER);
textSize(70);
fill(100, 255, 100);
text("Slime\nSymphony", width / 2, height / 4);
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2, "Start Game")
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2 + height / 12, "Scores")
@@ -58,8 +62,7 @@ function button(r, g, b, buttonX, buttonY, buttonText) {
textSize(25)
fill(r, g, b)
textAlign(CENTER);
text(buttonText, buttonX, buttonY + buttonHeight / 4)
text(buttonText, buttonX, buttonY)
pop()
}