Merge branch 'main' of ssh://gitlab.fdmci.hva.nl/propedeuse-hbo-ict/onderwijs/2023-2024/out-a-se-ti/blok-4/muupooviixee66

This commit is contained in:
SebasKoedam
2024-05-23 15:51:34 +02:00
9 changed files with 172 additions and 64 deletions

View File

@@ -1,7 +1,12 @@
# climate measering box (blok 1)
In blok 1 kwam
In blok 1 kwam zonder enige codeer ervaring. Ik wist amper hoe ik extra html-pagina maakte. Naarmate ik doorgroeide in het blok kwamen die skills langzaam van zelf. Hierdoor zou ik zeggen dat ik veel zwakke punten had en niet veel sterke. Ondanks mijn lage niveau op dat moment ben ik toch goed door gegroeid en heb ik het blok gehaald. Ik heb ook veel van mijn klas genoten geleerd. Zonder mijn klasgenoten zou ik zeggen dat ik veel meer moeite zou krijgen met het eerste blok omdat er niet zoveel ondersteuning is wat ik vaak wel nodig heb als ik met iets nieuws begin. Ik documenteerde weinig omdat ik het eerst niet leuk vond, maar ook omdat ik het nut er niet van inzag in het begin. In blok 2 kwam ik er achter dat het toch belangrijker is dan gedacht.
Sterke punten
Snel lerend. Gemotiveerd. Niet verlegen om vragen te stellen
Zwakke punten
Weinig ervaring met coderen. Geen scrum ervaring. Weinig documentatie.
**Situatie**
**Taak/Opgave**
@@ -13,7 +18,13 @@ In blok 1 kwam
# TI game controller (blok 2)
In blok 2 leerde ik samenwerken samen met 1 teamgenoot. Dit was wel in het begin lastig omdat je dan echt met scrum moet werken en ook veel documentatie moet schrijven. ALs je alleen werkt, is dit niet per se heel belangrijk, maar in een team wel. Ik had wel veel samenwerkingsproject op mijn middelbare school, hierdoor ben ik wel goed in het communiceren naar elkaar. Helaas waren er wat mankementen met mijn commits. Ik commiten heel veel tegelijk waardoor dingen onoverzichtelijk werden. Ik was enorm tevreden met mijn teamgenoot en heb veel ervan kunnen leren.
Sterke punten
Goede communicatie. Oplossingen zoeken.
Zwakke punten
Coding conventions. Scrum werken. Commits van code.
**Situatie**
**Taak/Opgave**
@@ -24,9 +35,15 @@ In blok 1 kwam
# verbeting leer omgeving (blok 3)
# Verbetering leer omgeving (blok 3)
In blok moesten we in een team van 4 werken. Dit was wel een stuk fijner dan 2 omdat je dan met een groep dingen kan bepalen. Wij hadden in het begin problemen met een goed idee te verzinnen voor het blok. Dit kwam voor mij door een tekort aan creativiteit bij mij en het inbeelden van tekorten op de school omdat ik er nog niet zo vaak en lang ben. Maar wij hebben ons hierdoorheen gewerkt en wij konden aan de slag. Tijdens blok 3 kwam ik er achter dat ik vrij ontevreden was met de huidige staat van de opleiding. Hierdoor wist ik niet zeker of ik wel verder wou gaan met de opleiding. Dit zorgde voor een tekort aan motivatie bij mij voor een tijd. In sprint 3 had ik besloten om in ieder geval mijn propedeuse te halen.
Sterke punten
Goede communicatie. Soepel te werk. Taak gericht.
Zwakke punten
Vertical Slice, Het werken naar MVP, Weinig verstand van Back-end, creativiteit en motivatie.
**Situatie**
**Taak/Opgave**

View File

@@ -232,3 +232,6 @@ Voor het embed systeem van FibBot is de volgende research gedaan om de positie v
Voor het schrijven van software voor een intelligente controller voorzien van actuatoren en sensoren ben ik begonnen met het schrijven van software voor het Wii Balance Board. Het Wii Balance Board is een controller die wordt gebruikt om de positie van een gebruiker te tracken. De software die ik aan het schrijven ben verbind de android app met een Wii Balance Board en trackt de positie van de gebruiker.
Op dit moment kan het device nog niet worden verbonden met de app. Het is mogelijk om het board te discoveren maar de verbinding kan nog niet gemaakt worden.
test