Merge branch 'main' of ssh://gitlab.fdmci.hva.nl/propedeuse-hbo-ict/onderwijs/2023-2024/out-a-se-ti/blok-2/cuujooceevii61

This commit is contained in:
Mees Roelofsz
2024-01-17 14:50:02 +01:00
3 changed files with 24 additions and 16 deletions

BIN
docs/assets/image.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 60 KiB

View File

@@ -3,16 +3,33 @@
We hebben een database gemaakt. De tabel heet scores en heeft de volgende kolommen: Naam, Scores. We hebben een database gemaakt. De tabel heet scores en heeft de volgende kolommen: Naam, Scores.
![Alt text](../assets/databaseTableScreenshot.png) ![Alt text](../assets/image.png)
Om iets in de database te zetten moet je de volgende code gebruiken: Om iets in de database te zetten moet je de volgende code gebruiken:
```INSERT INTO Scores (Naam,Score) ```sql
VALUES ("henk",413);``` INSERT INTO Sessie (Naam, Score)
VALUES ("henk", 413);
```
We hadden gekozen voor een tabel scores en naam en de andere tabel met Achievements. Om de data netjes en gescheiden te houden. We hadden gekozen voor een tabel scores en naam en de andere tabel met achievement soorten en dan daartussen een relatie zodat we die achievements kunnen koppelen aan een sessie.
Bij het aanmaken van een sessie hoeven we alleen naam en score in te voeren en dan word de rest automatisch ingevuld.
Daarna moeten we in php de UserID opvragen zodat we de achievements kunnen koppelen aan de sessie.
```php
$last_id = $conn->insert_id;
```
Op deze manier krijg je de laatst toegevoegde id en kan je de achievements koppelen aan de sessie.
```php
$sqlAchievement1 = "INSERT INTO Sessie_has_Achievements (Sessie_UserID, Achievements_AchievementID) VALUES ('$last_id', 1)";
$conn->query($sqlAchievement1);
```
Op deze manier word er elke keer een nieuwe rij toegevoegd aan de tabel Sessie_has_Achievements en dus een achievement gekoppelt aan de sessie.
Bron: https://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp Bron: https://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp

View File

@@ -14,17 +14,11 @@ function homescreen() {
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2, "Start Game") button(255, 255, 255, width / 2, height / 2, "Start Game")
button(255, 255, 255, width / 2, height / 2 + height / 12, "Scores") button(255, 255, 255, width / 2, height / 2 + height / 12, "Scores")
push()
stroke(4, 217, 255)
strokeWeight(5)
fill(0, 255, 0, 0)
rect(width / 5 * 4, height / 2, width / 4, height / 1.5)
pop()
//highscores rectangle
push() push()
textSize(50) textSize(50)
fill(255, 255, 255) fill(255, 255, 255)
text("Highscores", width / 5, height / 4) text("Highscores", width / 5, height / 4)
text("Controls", width / 5 * 4, height / 4)
pop() pop()
push() push()
@@ -36,18 +30,15 @@ function homescreen() {
} }
pop() pop()
//Scores rectangle
push() push()
stroke(4, 217, 255) stroke(4, 217, 255)
strokeWeight(5) strokeWeight(5)
fill(0, 255, 0, 0) fill(0, 255, 0, 0)
rect(width / 5, height / 2, width / 4, height / 1.5) rect(width / 5, height / 2, width / 4, height / 1.5)
rect(width / 5 * 4, height / 2, width / 4, height / 1.5)
pop() pop()
push()
textSize(50)
fill(255, 255, 255)
text("Controls", width / 5 * 4, height / 4)
pop()
} }
function button(r, g, b, buttonX, buttonY, buttonText) { function button(r, g, b, buttonX, buttonY, buttonText) {