heb angle toegevoegd aan basicbullets+ raar patern
This commit is contained in:
@@ -235,10 +235,9 @@ function spawnRandomBullet(){
|
||||
shotPosY = 100;
|
||||
angle = 0;
|
||||
// changing the angle of the bullets
|
||||
for (let i = 0; i < 180; i++) {
|
||||
let angleChange = map(i, 0, 50, 0, 360); // Example: linear change
|
||||
bullets.push(new bullet(0, angle + angleChange, radius, shotSpeed, shotPosX, shotPosY, hasMoved));
|
||||
// angle += 360 / 50;
|
||||
for (let i = 0; i < 140; i++) {
|
||||
bullets.push(new bullet(playerPosX, playerPosY, radius, shotSpeed, angle, shotPosX, shotPosY, hasMoved));
|
||||
angle += 360 / 50;
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
@@ -1,8 +1,9 @@
|
||||
class bullet {
|
||||
//Een constructor voert eerst de code uit die er in staat voordat de rest van de class wordt uitgevoerd.
|
||||
constructor(targetx, targety, radius, speed) {
|
||||
constructor(targetx, targety, radius, speed, angle) {
|
||||
//"This" moet gebruikt worden om de variabelen aan te maken in de class en het zorgt er voor dat de variabelen niet alleen in de constructor gebruikt kunnen worden,
|
||||
//maar ook in de rest van de class
|
||||
this.angle = radians(angle);
|
||||
this.targetx = targetx;
|
||||
this.targety = targety;
|
||||
this.x = 500;
|
||||
@@ -23,6 +24,8 @@ class bullet {
|
||||
this.direction = createVector(this.targetx - this.projectile.x, this.targety - this.projectile.y);
|
||||
this.direction.normalize();
|
||||
|
||||
this.direction.rotate(this.angle);
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user